В останнє десятиліття впевнено можна ознаменувати епохою еко-френдлі (eco-friendly). Люди все більше стежать за своїм здоров'ям і замислюються над тим, як мінімізувати шкоду на навколишнє середовище. Бути еко – стає нормою. Особливо приємно, коли це не данина моді, а усвідомлений вибір людини.

Однак, перейти до екологічного способу життя в один день непросто, це потребує певних зусиль. Проте результат сприятливий для всієї планети. І не обов'язково щось винаходити, як, наприклад, ірландський підліток, який отримав премію Google за новий метод очищення океану від мікропластика. Потрібно лише усвідомити, що завдяки вам, у світовому звалищі на одну піщинку сміття буде менше.

Для цього всього лише слід дотримуватися кількох простих правил. Ось основні з них:

> вживати натуральні товари;

> частіше ходити на свіжому повітрі і їздити на екологічно безпечному транспорті;

> не купувати поліетиленові пакети в магазині, а також пластикові пляшки, термокухлі та столові прилади;

> сортувати сміття, віддавати на переробку пластикові та скляні тари, а також батарейки;

> використовувати енергозберігаючі лампочки.

До речі, минулого 2019 року українські учні здобули дві золоті медалі на Міжнародній учнівській олімпіаді з екології, яка проходила у столиці Кенії Найробі. Данило Коваленко, учень 11 класу політехнічного ліцею НТУ «КПІ» отримав нагороду за проект «Утилізація відпрацьованих шин кріоакустичним методом». Ще одну золоту нагороду здобула Софія Золотопупов, учениця 11 класу Луцької гімназії №21 за проект «Ценотичні зв'язки трематод та молюсків у водоймах Волинської області».

Приклад екологічного мислення нещодавно подав італійський Vogue, котрий відмовився від фотосесій для січневого випуску заради захисту навколишнього середовища. Головний редактор Vogue Italia Емануель Фарнеті навів приклад ресурсів, які видання витратило на наймасштабнішу за минулий рік фотосесію у вересні 2019 року: «150 осіб. Близько 20 польотів та з десяток переїздів поїздом. 40 машин напоготові. 60 міжнародних перевезень. Протягом щонайменше 10 годин безперервно горить світло, що частково забезпечувалося генераторами на гасі. Харчові відходи кейтерингових служб. Пластик, у який пакували одяг. Електрика для заряджання телефонів і камер...» У результаті фотографії для січневого номера Vogue Italia вирішили замінити ілюстраціями художників, на яких зображені моделі.

Нагадаємо, австралійський бренд Cheeki та британський Joseph Joseph пропагує ідею eco-friendly та пропонує посуд багаторазового використання (#refillreuse).