Екологічний спосіб життя породив безліч нових понять та течій. Один із них Refill Reuse. У перекладі з англійської refill – поповнення, наповнення, а reuse – повторне використання. Простіше кажучи, це ініціатива повторного заповнення пляшок. А мета цієї ініціативи – дати людям можливість напитися води без потреби купувати її у пластикових пляшках.

Ініціатива Refill була задумана для допомоги у боротьбі із глобальним забрудненням довкілля пластиковими відходами. Адже у світі переробляється менше 30 відсотків пластику. До того ж, багаторазовий посуд – екологічний, герметичний та зберігає смак напою.

Стартувала Рефіл-революція у 2015 році в Англії. І зараз до ідеї приєдналися кафе, магазини та офіси по всьому світу, які дозволяють безкоштовно наповнити водою свою флягу чи термос. Ці організації вивішують на дверях та вітринах відповідну наклейку.

По всій Європі, починаючи з аеропортів, у кожному місті облаштовані місця, щоб безкоштовно поповнити свою багаторазову флягу водою. Зазначимо, у Європі 500-мілілітрова пляшка води коштує близько 1 – 1,5 євро (від 30 до 45 грн).

Як зізналися нам українські туристи, під час прогулянки італійським Бергамо флягою Cheeki, ємністю 750 мл, вони наповнювали джерельною водою чотири рази на день. Тобто заощаджували щодня близько 270 грн. Нагадаємо, австралійський бренд Cheeki пропагує ідею eco-friendly та пропонує посуд багаторазового використання (#refillreuse).

Приєднуються до ініціативи Refill Reuse та знаменитості. Так актор Джейсон Момоа («Аквамен») публічно закликав свого колегу Кріса Прата («Вартові Галактики») відмовитися від пластикових пляшок.

"Бро, я люблю тебе, але wtf... пляшка з водою? Немає одноразового використання пластику. Ну ж!", - звернувся він до товариша в соцмережах. Актора підтримали тисячі користувачів, поставивши лайк під його постом.

Щоб дізнатися про місця, де можна безкоштовно наповнити свою пляшку в містах по всьому світу (у тому числі у Києві), можна скачати програму для смартфону Refill.

А ось у Німеччині популярний мобільний додаток RECUP, який пропонує схему повторного використання для кафе та кав'ярень у країні. Купуючи каву, клієнти оплачують депозит за багаторазовий кухоль та можуть повернути його будь-якому партнеру RECUP в обмін на свій початковий депозит. Зараз RECUP розширює систему, тестуючи її з eco friendly партнерами, такими як McDonalds та Deutsche Bahn.