Ви неодноразово помічали на упаковках символ у вигляді трьох стрілок, розміщених по колу. Ним позначають товари, що підлягають вторинній переробці. Найпоширеніші з них – це пластик, папір, скло… А називається цей процес – рециклінг – від англійського слова recycling (переробка відходів, повторне використання).
Найважливіше, що ми повинні знати про переробку – це те, що їй підлягають далеко не всі продукти. Однак, переробка може допомогти зменшити кількість звалищ та забруднення повітря, води та землі.
Існує два основних типи переробки сміття: внутрішня та зовнішня. Внутрішня переробка – це повторне використання матеріалів, що є відходами виробництва. Наприклад, під час виробництва мідних труб залишаються відходи як обрізків; цей матеріал переплавляється та переробляється.
А зовнішня переробка – це утилізація продукту, який був зношений чи застарілий. Як збір старих газет та журналів для перетворення їх на упаковку, туалетний папір і навіть книги.
Однак найбільш поширеним продуктом переробки є пластик. Він становить майже 10 відсотків за масою від утримання сміття. Пластикові контейнери та інші предмети домашнього вжитку можуть бути переплавлені та перетворені на нові продукти. Наприклад, в Індії із пластикових відходів будують дешеві дороги. А у Франції з перероблених пластикових пляшок збудували оригінальні кімнати для побачень.
А ще побутові відходи активно використовуються для виготовлення одягу. Зокрема, компанія Adidas. Їхня екологічна лінія створена виключно з переробленого пластику, перетвореного на особливий тип еко-поліестеру. Adidas одягнув у форму з переробленого поліестеру (який позначається як PES) близько 70 000 волонтерів на Олімпійських іграх у Лондоні у 2012 році. До виробництва одягу на основі переробленого пластику також приєдналися такі бренди як Nike, Levi's, Contigo, Asics, Topshop, Marks&Spencer, Max Mara, H&M, Patagonia та інші.